Mi az a garancia vagy jótállás?
A kötelező jótállás jogszabályon alapul.
A kötelező jótállás időtartama általában 1, 2 vagy 3 év, a
jótállás pontos időtartamát a jótállási jegyen vagy garancia jegyen feltüntetve találod.
Jótállás esetén az eladó a termék mindazon hibája miatt köteles helytállni,
amely a jótállás időtartamán belül merül fel. Mentesül azonban a felelősség alól,
ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést (vásárlást) követően keletkezett.
Fontos tehát leszögezni, hogy a vásárló által végzett helytelen szállítás,
tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel szakadás, elemi csapás
(pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás esetén a garancia nem nyújt fedezetet.
Szintén nem minőségül garanciálisan érvényesíthető feltételnek a szakszerűtlen kezelés,
poros, nedves környezetben való használat és az sem, ha a termék eredeti állapotát a
szakszervízen kívüli személy megbontotta, különösen igaz erre a márkaszervizen kívül
végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás, hibásan telepített,
nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta meghibásodás.
Különösen szeretnénk felhívni a figyelmet a természetes elhasználódás,
hiszen ez sem minősül garanciális oknak.